SELAMAT DATANG.......

Senin, 28 September 2009

RUANG TAMU LAGI...(BAG-2)


Selamat malam rakan rakan semua...., sesuai dgn janji saya semalam jadi N3 saya kali ini saya sambung balik ruang tamu saya yg serba sederhana ini.
Baik lah rakan rakan saya nak cerita sedikit tentang kaki mesin singer lama ini, sebetulnya di rumah saya nie dah ada satu kaki mesin singer lama, tapi karena saya beli ini ada juga sebab suka & ada juga sebab kasihan dgn penjualnya yaitu OKU & memang terharu sekali saya lihatnya....dah beberapa
bulan setiap kali saya datang ke Amcorp mall kaki mesin ini masih ada di sana Agaknya tak ada orang minat kod..? sebab kalau lihat mesin nie pada masa itu kusam sekali apa lagi rodanya sudah tak ada & berkarat lagi, tapi sekarang karena takut calarkan lantai jadi saya dah ganti rodanya dgn Rubber jadi selamatlah lantai saya, he..he..sebetulnya mula2 beli tu tak tau nak letak di mana...? lama sekali terperap di sudut garden rumah saya nie, tapi lama2 timbul idea..alangkah bagusnya kalau di cat saja kaki mesin ini sebab nak tutup karatnya.., kalau nak ikutkan suami tak bagi tapi.. lepas saya jelaskan akhirnya suami akur saja. apalagi selepas sdh di cat memang... suami pun jadi ikut2an suka, jadi inilah hikmah dari rasa belas kesian tu...memang saya puas hati sekali...kadang2 tak salahkan rakan2 berugi dgn orang kurang upaya nie..., duuh..haruuu sekali ler ceritanya nie....sampai tak sedar panjang pula cerita saya nie...terima kasih semua...
Posted by Picasa

8 komentar:

Salmi mengatakan...

Salam Welly, saya suka banget dengan sliding door curtain tu..esp night curtain..welly guna fabric jenis ape yer..

Gee mengatakan...

Salam welly

Berseri sungguh ruang tamu welly. Baguslah welly beli kaki mesin tu di samping dapat brg antik, dpt juga membantu OKU tu. Akak ade juga dan akak catkan warna putih dan letak diruang tamu juga.

umi_e mengatakan...

salam... jalan2 cuci mata lagi ni...

rossana mengatakan...

salam kenal Welly....akak dh lama dok intai2 rmh welly ni...tetiba ari ni tergerak ati nk masuk...selamat hari raya....tersentuh gak baca psl kaki mesin tu...ya la kadang kita tk niat pun nk membeli tp bila tgk penjual mcm tu tk smpai ati pulak....tu yg jd terbeli...apapun kite anggaplah membeli sambil bersedekah....insyaAllah dapat pahala....bye...

Welly mengatakan...

Salam kembali Salmi...sekali lagi terima kasih karena sentiasa singgah rumah maya saya nie...

Curtain tu saya tak tau apa jenis namanya tapi kain les putih ada buterfly tu saya beli dari biggie Best, okey salmi terima kasih yer...

Welly mengatakan...

Salam kembali K.Gee..., terima kasih juga untuk akak karena sentiasa sudi bagi semangat kepada saya..

Betul tu kak..ada hikmah di balik semua ini.., yg tadinya saya ragu2 dgn kaki mesin sama ada saya nak jual saja atau saya nak guna ..tapi memang keputusan saya untuk tak jual saya pikir sangat bermakna untuk saya karena dapat lah ruang tamu saya berubah sedikit..tapi tak saya napikan memang saya sangat suka kaki ini akhirnya..he..he..
Kalau akak pun ada bagus juga tu kak..boleh gunakan lagi ker?..
Okey K.Gee..terima kasih banyak2..

Welly mengatakan...

Salam Kembali Umi_E...terima kasih juga untuk awak karena sentiasa meluangkan masa singgah rumah maya saya nie..
walaupun hanya jalan2 cuci mata..tapi saya sangat senang sekali...terima kasih yer Umi...

Welly mengatakan...

salam kenal juga Rozana...
Senang sekali karena dapat berkenalan dgn awak.., saya harap Rozana jangan segan masuk sini...silakan pintunya sentiasa terbuka untuk rakan2 semua..

Betul tu Rozana...mungkin ada hikmahnya di sebalik semua ini & juga agaknya kaki mesin tu pun memang dah di takdirkan jodoh saya..he..he..,
Okey Rozana sekali lagi terima kasih yer..

Poskan Komentar

Blog Widget by LinkWithin