SELAMAT DATANG.......

Minggu, 18 Oktober 2009

KOLEKSI TUREENS PULA...(BAG-1)

Selamat petang rakan rakan semua..., jumpa lagi dalam N3 saya yg selanjutnya yaitu Koleksi Tureens pula..., Perkataan Tureens nie sebab saya ikut ayat Cik adik Yatt & rakan yg lain. sebab kalau orang kampung saya cakap mangkuk bertutup.., tapi tak apa biar ringkas saya ikut ayat ini saja TUREENS...yer.., Sebetulnya selama ini saya dah ada 2 atau 3 dalam simpanan...& saya tak berapa heran sangat..jadi saya simpan jer dalam almari bagian dalam..tapi sejak dua menjak nie..saya tengok rakan2 blogger yg lain macam Cik adik Yatt, Fitty, shas, Tasha, Cik matt Gebu..dan rakan2 yg lain keluarkan jadi saya pun tertarik juga untuk ikut-ikutan nak keluarkan pula walaupun koleksi Tureens yg saya punya nie biasa2 jer.., & yg jahatnya saya nie pun tengah tercari cari pula untuk menambah koleksi yg ada...maklum lah sejak berblog blog nie memang banyak pengalaman tentang barang lama nie ..yg dulunya tak berapa heran sangat jadi sekarang memburu sana sini..memang seronok kalau jumpa yg cantik & harga yg berpatutan..he..he...

Pada gambar di atas nie...Tureens bujur bunga Pink.., pertama tengok langsung jatuh cinta pandang pertama sebab mengingatkan dgn koleksi makcik2 & nenek kad kampung dulu2...

Pada gambar diatas ini adalah Turrens meakin warna hijau bertutup..tapi yang satunya lagi dah tak ada tutup, sebetulnya saya nak satu jer, tapi..agaknya penjual tu kesian kalau dua mangkuk nie di pisah jadi dia bagi saya harga murah dikit...? berapa harga nya..?? biarlah rahasia..he..he..

Pada gambar diatas ini pula sengaja saya isi bunga Levendar tu karena sebetulnya tutupnya pun dah pecah & untuk menutupi kekurangan nya makanya saya letak bunga Levendar tu..., ini adalah peninggalan dari nenek saya di kampung.., uuuhh kira warisan lah yer..terima kasih Nenenda....
Dan yang masih ada tutup tu...Tureens biasa saja...saya ingat pun lahir dalam tahun 80-an gitu lah ...tapi karena saya sangat suka dgn bentuk & warnanya makanya saya satukan juga dgn Tureens yg lainnya..ini adalah buah tangan dari mamak saya ketika datang melawat saya ke Msia ini..Terima kasih yer Mak...jasamu akan ku kenang selama hayat masih di kandung badan..he..he..(haru sekali...!!)

Pada gambar terakhir ini, untuk Tureens yg sebelah atas tu....saya pun suka dgn bentuk & warna nya yg lembuttt jer..., walau pun tak ada bunga tapi...sejuk jer tengok...,
Untuk Turrens yang bahagian bawa nie...kalau rakan2 rakan pernah masuk kedai mini saya tu..maka dah tak heran lagi dah...tapi sebab kan suka jadi saya pun selipkan satu untuk koleksi saya....

Baiklah rakan2 saya cukupkan dulu untuk N3 saya kali ini...minta ma'af sebab kali ini banyak sangat chit chat nya.., masih petang agaknya...jadi matanya segarrr ...sekali.., Jadi untuk jangan banyak chit chat lagi maka saya minta permisi dulu....byeeeee..

6 komentar:

~Yatt~ mengatakan...

salam kak welly laling!!!!..
wahhhh tureen udah keluar bu..cantik2 semuanya..wild roses tu lain skit cam saya punya kan..lagipun akak nyer bentuk oval..yang berry & warisan nenda akak tu lagi untung..jaga bebaik2 tau akak..memang nostalgic bila terpandang warisan sebenar keluarga kita..
btw akak..kalau jumpa lagi tureen cam dalam kedai antik mini akak tu bilang sama saya yea..thanks..
asyil lupa jer no kak fuziah~012-3761487

shas mengatakan...

aduss..cantiknya cikpuan roses tu.tapi bentuk tureen meakin tu cantik juga.ok,teruskan mengumpul.kalau jumpa yg harga runtuh tu,jangan lupa....

ibu emy efy eqy mengatakan...

cantiknya Welly koleksi Tureens bujur bunga Pink tu. So sweet. Ada lebih tak. Boleh ke nak beli???

Welly mengatakan...

salam kembali Cik adik Yatt laling....

Betul tu yatt..tak boleh tahan tengok awak punya yang mengancam tu jadi akak pun keluarkan juga dari tempat kuarantin nya selama ini.
Juga terima kasih untuk sarannya...yg peninggalan nenek tu memang kena jaga...takuuut sekali akak kalau dia tu cedera...ha..hhaa.., sebetulnya nenek akak nie ada lagi tau ..tapi dah di rembat oleh makcik saya yg lain..kalau balek kampung nie nanti kalau masih ada lagi akak nak cuba bujuk ...mudah2an di bagi...
Ooo..jadi yatt mau tureens yg bunga hitam tu juga yer..., kalau jumpa lagi nanti akak bagi tau yer.& tq untuk no telp K.fauziah tu...

Welly mengatakan...

Terima kasih Ibu Shas...
Memang cantik kan bunga nya ..itu lah aku nie nak jeleskan awak..he..he.., tak apa shas kalau ada jodoh untuk awak Insya' Allah adalah jodohnya suatu hari nanti...he..he..tq ibukk...

Welly mengatakan...

Salam untuk ibu Emy...

Terima kasih karena sudi singgah rumah maya saya nie...
terima kasih untuk pujiannya...& minta ma'af lah sebab itu jer lah ada setakat ini..itupun saya baru dapat..he...he..
apapun terima kasih yer ibu Emy..

Posting Komentar

Blog Widget by LinkWithin