SELAMAT DATANG.......

Rabu, 16 Desember 2009

KESEMUA KANGKUNG KU.....




Selamat petang rakan2 maya semua.....jumpa lagi kita dgn koleksi saya yag sama yaitu masih dengan koleksi kangkung lagi...macam biasa harap2 tak sakitkan mata rakan2 semua yer...,
Hari ini ada masa nak cerita dikit kenapa Kangkung nie pun menjadi kegilaan saya pula...., Dulu masa mula2 tengok cik Monaliza punya koleksi kangkung nie...dah cakap dah terang2 dgn Cik Monaliza tu...walaupun saya jeles tengok koleksi dia tapi saya tak maulah kolek kangkung nie..sebab kalau saya kolek mesti ketagihan pula nanti & dengan rumah kecik ku ini.., tak tau pula mana nak letak...tapi itulah lah rakan2 yer..lain yg di cakap lain pula yg terjadi ..., & mungkin dah di takdirkan nak kolek kangkung nie...,
Pada satu hari ada seorang uncle nie hantar barang2 lama kad rumah...& diantara barang2 tersebut ada lah beberapa piring bujur, teko, mangkuk kecil & banyak lagi....& juga masa GE yg di adakan K.Mrs Nor pun kebetulan dapat pula dari K.Azah...teko & mangkuk...wah tambah lagi..tapi semua tu saya simpan jer dlm almari dulu..., nak jual sayang pula..., kemudian bila saya pergi hunting ke kedai apek jumpa pula teko yg corak lain simpan pula dlm almari ...., Satu hari tu datanglah mood rajin..., saya pikir saya nak kemaslah almari simpanan saya tu...dan saya sendiri terkejut kira punya kira..wah banyak juga corak & size teko kangkung ku nie...& tunjuk lah dgn suami.., suami sendiri pun kagum sebab tengok teko yg bermacam size & corak tu.., bermula dari sana terus menambah & menambah akhirnya betullah kata cik adik Yatt tu boleh jemput kenduri satu damansara nie..he..he...jadi rakan2 itulah kisah di sebalik koleksi kangkung ku ini..., tapi sekarang nie masih banyak lagi yg kurang tu..macam tureens & creamer...,dalam hati nie sabaar...sabarrr kalau jodoh tak lari kemana..he..he....,, tak apa kalau ada lagi yg terbaru dari kangkung ini tentu saya buat N3...kalau pun rakan2 jemu tak apa saja nak tunjuk dgn mak bahwa ternyata keramik jenis bunga kangkung nie...banyak corak dia sebab walaupun saya nie orang kampung ..., yang kita orang tau ada teko bulat, & piring2 saja tak pernah pun nampak teko jenis lain tu....uuhhh..nasib baik lah ikut join dlm blog nie kan ..terbuka lah mata ku nie....pun terima kasih untuk rakan2 semua...karena kalian semua lah yg telah membuka mata ku ini...
Baiklah rakan2 itulah saya nie....kalau dah bercerita tak sedar diri..jadi mohon diri dulu yer....byeeee semua & terima kasihhhh...

6 komentar:

MrsNor mengatakan...

fuyoooooo manyakkknyaaaaa...cam kat warehouse kangkung lak ...bravo welly dpt kumpul sebanyak itu...

Welly mengatakan...

Itulah kak.... boleh pakai tu kenduri pula nampaknya nie....he..he...
okey K.Nor...terima kasih yer...

hanishaimigaleryantik mengatakan...

ha tu diaaaaaaaaaa......... sampai tak muat2 tempat nak letak pinggan kangkung tu.. Bak mai lah ke akak seperuh.. kat rumah akak ada lagi tempat nak isi barang2 tu. heheheheheh.

Welly mengatakan...

Itu lah Hanis....mula2 tu tak mau..akhirnya..jadi ketagih pula...tapi memang tak sangka kangkung nie memang saya suka sekali tengok sebab teringat dulu2 masa kecik kad kampung makan bersama dgn keluarga ..hu..huu..seronoknya kalau ingat masa kecil bersama kangkung nie..tapi yg saya tau kangkung nie adanya piring saja ..tak sangka pula banyak sekali coraknya..tq yer hanis...& sorry terlebih pula jawaban saya nie.....

mama ju, mengatakan...

Terlalu byk tu....tak de nak jual ke?

Welly mengatakan...

He..he..betul lah tu mama Ju...ada juga yg terlebih ada masa nanti baru N3 ke kedai mini tu....apapun tq yer mama Ju...

Posting Komentar

Blog Widget by LinkWithin