SELAMAT DATANG.......

Minggu, 18 April 2010

GELAS LAMA SEAKAN KRISTAL....

Tak sangaka koleksi gelas lama ku ini sudah terkumpul sedemikian lumayan...., tapi kalau ada rakan2 yg berkenan, sebab ada sebagian gelas2 saya ini ada yg terlebih maksudnya ada yg dua dlm satu bentuk jadi .... nanti akan saya lepaskan dalam kedai mmini saya....




Selamat malam semua.....macam biasa saya harap rakan2 semua baik2 saja....amiiinnnn
N3 saya kali ini agak menyimpang dikit dari biasa ..... , yg biasanya keramik lama2 & kali ini Gelas lama seakan kristal...sebetulnya saya nie memang tak arif langsung bab2 nama barang lama nie semua saya hanya rembat kalau saya suka & budget ku mengizinkan ...jadi harap maklum saja kalau saya nie selalu jer salah sebut atau bagi judul & nama benda nie semua menurut bahasa kampung saya sendiri ....jadi sekali lagi minta ma'af yer rakan2 kalau ada yg tak faham bahasa kampung saya nie...boleh tanya saya juga apa..? he...he....
baiklah rakan2 cukup dulu N3 saya kali ini.....selamat mencuci mata....jangan sakit mata sudahh...he...he...jadi saya mohon diri dulu...terima kasih....byeeee

13 komentar:

merpati66 mengatakan...

salam welly, hehe tak kesah bahasa aper janji orang faham tu yang penting lagi2 tengok pic tu..segala2 dah jelas..hehee

Gee mengatakan...

salam welly,

produk ni cam jenama anchor honking, kan. memang koleksi welly ni cantik dan berbagai.

~Yatt~ mengatakan...

salam kak welly..
saya pun suka kaca seakan kristal nie..esp dari jenis macam kak gee cakap..selalunya orang dolu2 panggil wexford US..wexford tu cam set punch bowl, ice bucket & butter dish dll akak tu..saya pun ada kolek dikit2..tengah mencari jugnya..susah bebenor nak dapat jug dia..apapun cantek2 koleksi kaca keseluruhannya..psstttt..kalau akak jumpa jugnya roger2 saya yeaa.. ;)

Shariff64 mengatakan...

salam bu welly..nampaknya sama hobi kita kumpul item2 ni..sememangnya cantik & bersinar. Teruskan usaha bu welly.

Welly mengatakan...

salam kembali Ida....

Sejuk..hati saya baca ayat Ida nie....sebab maklum jer Ida...saya nie susah sangat nak lepaskan bahasa ibunda saya tu...., dah macam itulah sipatnya..macam mana nak ubah...he..he...
tapi betul juga apa yg Ida cakap tu..biarlah Pic tu yg bercerita kan...?
Okey Ida apapun tq yer....

Welly mengatakan...

salam kembali K.Gee...

He..he...K.Gee..terima kasih lah akak bagi tau saya jenis apa koleksi Gelas lama saya nie...., itulah Kak.. terus terang saya nie selain tak pandai Jenis barang2 lama nie ..juga tak ada masa nak mempelajari satu satu...itulah makanya masa masukkan setiap N3 tu main hentam jer nama koleksi nie....& akhirnya selepas K.Gee & rakan2 semua bagi tau..barulah saya tau.....nah belajar macam inilah baru boleh masuk ke otak kan Kak....apapun terima kasih yer kak.....

Welly mengatakan...

Salam kembali Cik adik Yatt....

Nah..dari cik adik yg satu ini pun akak dapat lagi ilmu...., Memang seronok tau kalau kita boleh menceritakan nama setiap N3 kita nie ...terus terang yatt akak pun suka sekali baca ayat2 dalam setiap N3 yatt...sebab biasanya yatt pandai sekali bercerita dari setiap koleksi yatt...itulah akak anggap yatt nie sipu akak....he..he...
dan mengenai Jug tu..yg besar kan..? akak pun tengah cari....harap2 jumpa lah nanti kan yatt..., kalau akak dapat lebih tu nanti akakbagi tau yatt yer....
Okey Cik adik..sekali lagi terima kasih untuk ilmu nya.....permisiii...

Welly mengatakan...

salam juga P.syarif....

Betulkan P.syarif....dulu saya pun tak heran sangat dengan benda nie...tapi sekarang semakin di lihat makin unik jer benda nie kan...
Itulah saya pun tengok juga P.syarif punya koleksi..wah dahsyat juga. jadi untuk P. Syarif pun saya cakap....jangan berhenti kolek benda nie...memang uniklah....
Okey P.syarif juga rakan2 yg lain....terima kasih ya sudi meluangkan masa singgah di sini & meninggalkan komen yg segarrr..lagi....

Teratak Rohas mengatakan...

salam welly,
wah meriahnya koleksi 'kristal' ibu welly ni...teruja akak tengok mangkuk besar pouch & gelas2nya tuh...akakpun x de lagi yang itu...kaca2 jernih ni memang cantik walupun tanpa bunga2kan. akakpun masih hunting lagi untuk completekan set ni...congrats ya welly!

Welly mengatakan...

Salam kembali Kak Rohas....

Betul tu K.Rohas.....tak sangka memang meriah set ini kalau dah jumpa dgn gengnya nie semua..
dan kalau K.Rohas mau mangkuk besar pouch tu....saya ada 1 set lagi....tapi cawannya hanya ada 6 pcs saja....kalau kenan konteklah saya...tq yer kak...

LYNN mengatakan...

salam welly,
cantik koleksi kristal wexford us nie...kite ade glass and jug je...mak lynn ade complete set welly jeles nak kenen2 tapi rase nyer tak de harapan heheh coz dia dah bagi gelas ngan jug...pastu lynn pun dah kene sound ngan kakak...hahahahha asik haku je nak ngangkut rete ...hahahahha

Welly mengatakan...

Salam kembali Lyn....

Betul tu Lynn..selama ini saya tak heran pun benda nie...tapi kalau di kumpul macam cantik pula kan...itulah Lynn ..kononnye nak brek dulu..tapi ade ade jer benda cantik berada kad depan mate nie..tapi tak ape kan Lynn...itung itung macam tanam saham jer lah....he...he...
Saya harap Mak Lynn akan bagi semuanye pada ,,

Anonim mengatakan...

Sila lawat ke booth kami di damaisouq@kl.. Menjual bermcm2 pinggan mangkuk lama...

Posting Komentar

Blog Widget by LinkWithin