SELAMAT DATANG.......

Jumat, 04 September 2009

KOLEKSI AYAM OLOK OLOK

Selamat malam rakan2 semua, jumpa lagi dlm N3 saya yg selanjutnya yaitu mengenai ayam yang menghuni rumah saya. walau pun ada sebagian yang dah pernah lihat dlm N3 saya yg lalu tapi layan jer yer..,
Ayam diatas adalah ayam keramik yang saya dapat dari Rustick Room 1-utama, saya tak tau kenapa masa saya lihat pertama kali saya langsung suka....kira jatuh cinta pandang pertama lah..he..he..

Ayam pada gbr ini pun ayam keramik juga & ini adalah hasil hunting dari KK

Ayam pada gbr ini sudah banyak kali dilihatkan..?? saya namakan ayam nie ayam topiari & ini adalah hasil hunting dari Metro jaya. saya suka pada ayam ini adalah bentuknya unik sekali...


Dan kedua gbr diatas adalah Ayam yg sama hanya tempatnya saja yg bertukar. ayam ini adalah hasil hunting dari Metro jaya di Mid Vally. pun dah lama sekali jadi kiranya ayam nie dah berumur juga..

Baik lah rakan2 cukup dulu N3 saya kali ini, sebenarnya saya sendiripun tak larat nak buat N3 nie di sebabkan kesehatan agak terganggu dikit..., tapi apa nak buat dah beberapa hari tak buat N3..macam rindu pula...
sebetulnya saya suka kalau nak buat N3 nie..ambil gbr terus masuk N3 tapi tidak untuk kali ini..saya ambil saja apa yg ada dlm album kompiuter saya nie...jadi kalau tak larat nak tengok pejam mata jer yer..he..he..
Baiklah rakan2 cukup dulu untuk N3 saya kali ini....terima kasih semua.

6 komentar:

~Yatt~ mengatakan...

salam kak welly laling..
wahhh..koleksi ayam pulak kan..cantik2 suma tu..saya kalau nak beli..nak cari ayam betul2..boleh kuarkan telur hari2..hehe..berangan jer akak..
yang ayam berumur tu kalau buat soto or rendang sodap tu akak..ayam pencen hutan lagi laku nak raya nie akak..boleh buat rendang..hehe...

Gee mengatakan...

Salam welly.

Jiran tak marah ke, ayam berkokok di waktu pagi. Tak bising?? hehehe...Cantiklah.

aj mengatakan...

hi welly

Banyak betul ayam ternakan welly. Montok2 & comel pulak tu.

Untung ayam tu dpt duduk dalam rumah yg cantik..

Jangan marah ye aj gurau2 aje...

Baru je blaja nk kumpul ayam2 kat rumah aj..

Welly mengatakan...

Salam kembali Cik adik Yatt...

sebetulnya betul juga Yatt cakap tu..kalau bela ayam betul tentu dah banyak telurnya. tapi akak nie cakap jer lebih..dulu suami akak bela ayam KATEK (suami akak cakap) pun hari2 akak bising nak buang tai nya..sebetulnya ayam tu comel sekali tapi satu hari akak bagi kak jiran akak. seminggu kemudian ayam tu dah mati..kesian sekali.
kalau masalah rendang akak tak pandai buat dari ayam..hancur lah..tapi biasanya akak buat rendang dari daging lembu jer...itupun kalau akak rajin..he..he..apapun tq yer Cik adik laling...

Welly mengatakan...

Salam kembali K.Gee

Ayam nie jiran memang tak marah..tapi masa ayam betul dulu memang ada jiran marah..makanya bela jer ayam olok2 nie..he..he..
Okey K.Gee..terima kasih karena sentiasa meluangkan masa singgah blog saya...

Welly mengatakan...

Hi juga Ajmah Laling..

Sorry baru sempat bls sebab semalam masa nak balas komen Ajmah...tiba tiba hang lamaaa sekali itu lah makanya baru bls sekarang...

Betul tu Ajmah itu baru keluar yg montok2 nya jer tapi yg kurusnya ada lah sikit lagi..
dulu mula2 kolek itik lepas tu cik abang cakap cuba lak kolek ayam pula makanya satu perangai yg tak bagusnya pada saya nie..kalau dah kenan dgn benda yg saya suka tak boleh nak kolek satu..mesti lebih dari satu..dah nak buang dah perangai buruk nie..tapi tak bolehlah..sabar jer..he..he..

Okey laling terima kasih yer..& selamat bepuasa..nanti kita telp rumah jer yer...byeee

Poskan Komentar

Blog Widget by LinkWithin